MENU

Cześć! Skoro dostaliście link do tej strony, to znak że zbliża się Wasz Dzień, a ja zobowiązałem się dołożyć wszelkich starań, by zachować Waszą historię w postaci fotoreportażu. Żeby wszystko przebiegło bez komplikacji, proszę o wypełnienie formularza i naciśnięcie przycisku WYŚLIJ.

Pamiętajcie, że przemieszczam się przy użyciu nawigacji samochodowej (Google Maps i Yanosik), stąd ważne by sprawdzić czy podany adres jest dla nawigacji czytelny albo czy nie ma kilku miejsc o podobnej nazwie. Mapy google po wyszukaniu posiadają opcję UDOSTĘPNIJ która generuje krótki link do danej lokacji – jest to bardzo przydatne i zachęcam do wklejania tego linku w potwierdzeniu miejsca.

Pod formularzem znajdziecie szereg porad, dzięki którym lepiej wyjdziecie na zdjęciach.

 


PRZYGOTOWANIA

Detale i pamiątki

Proszę zgromadźcie wszystkie przedmioty/detale związane z ślubem (papeteria ślubna, biżuteria, elementy garderoby, kwiaty) w jednym miejscu (stół, łóżko, parapet). Możecie również dodać inne elementy, takie jak np. Wasze stare zdjęcia, ulubione książki, płyty CD, pamiątki – jest szansa że uda się je fajnie zaaranżować w kadrze. Pozbądźcie się wcześniej metek. Jeśli macie na miejscu jakieś ładne tace, ozdobne pudełka też są welcome. Mając tak przyszykowane detale mogę pracować nawet bez kiedy "nic się nie dzieje", a jednocześnie nie zawracać Wam głowy pytaniami o każdą z tych rzeczy z osobna.

Magia luster

Aparaty kochają lusterka! Pozwalają one tworzyć bardzo ciekawe, wielowymiarowe i nieoczywiste ujęcia. Polecam na przygotowaniach mieć z sobą lustra i lusterka różnych rodzajów, małe i duże, również takie które można wziąść do ręki.

Muszki, krawaty, poszetki, kwiaty na klapie marynarki

Panowie (nie tylko Pan Młody, ale i świadek, rodzic) przećwiczcie proszę zakładanie, wiązanie i zakładanie tych detali PRZED dniem ślubu. Brak treningu to niepotrzebne nerwy, szczególnie przy kwiatach i poszetce!

First look

Jeśli zależy Wam na uwiecznieniu „first look” (pierwsze zobaczenie się w strojach ślubnych na przygotowaniach) skonsultujcie to z mną bym doradził jakie miejsce i czas będzie najlepsze. Można to zrobić przy rodzinie i wtedy mieć na zdjęciach również ich reakcje, a można tez gdzieś na uboczu, jeśli zależy Wam na intymności tego momentu.

Pod chmurką też można!

Jeśli wewnątrz nie ma miejsca na niektóre elementy przygotowań (zbyt mała przestrzeń, zbyt duża liczba osób, zbyt ciemno), a dysponujecie podwórkiem lub ogrodem, zastanówcie się nad przeniesieniem niektórych momentów na zewnątrz. Tak można zaaranżowac firstlook lub błogosławieństwo.

Zdjęcia grupowe na przygotowaniach

Pod koniec przygotowań często są z Wami Wasi najbliżsi, już gotowi na ślub. To dobry moment by zrobić mniejsze zdjęcia grupowe, o ile mamy na to czas. Dajcie sobie trochę oddechu czasowego przed ceremonią.

CEREMONIA

Nikt Was nie goni!

Wchodźcie i wychodźcie z miejsca ceremonii bez pośpiechu. Dobry trik to nawiąwanie kontakt wzrokowy z kolejnymi rzędami gośćmi - będziecie mieli na twarzach wtedy naturalne uśmiechy i jednocześnie nada to Wam odpowiednie tempo!

Odstęp

Jeśli to Kapłan wprowadza Was przed ołtarz, idąc za nim zachowajcie odstęp, inaczej zasłoni Was na ujęciach z wejścia.

Patrzymy na siebie, nie w obiektyw.

Szczególnie podczas kazania, bo wtedy kapłan też zaczyna patrzeć na mnie. ; ) PATRZCIE NA SIEBIE. Nie szczędźcie sobie uśmiechów, subtelnych czułości rękoma, spojrzeń. Są momenty w których mogą znaleść się dokładnie naprzeciwko Was - wtedy szczególnie nawiążcie kontakt z sobą.

Przysięga - twarzą do siebie!

Przy przysiędze stajecie twarzą ku sobie, a nie do kapłana lub sprawującego ceremonię urzędnika. Stańcie prosto ku sobie, a nie "trochę do siebie a trochę do kapłana".

Władca pierścieni

Przy zakładaniu obrączki pamiętać, by robić to bez pośpiechu - mając obrączkę w palcach i trzymając ją NAJPIERW wypowiadamy całą formułę którą mówi Wam kapłan, a dopiero PO JEJ WYPOWIEDZENIU przystępujemy do nakładania obrączki.

Znak Pokoju

Jeśli chcecie mieć zdjęcie pocałunku w Kościele to możecie to zrobić jako ZNAK POKOJU między Wami! : ) Nie jesteście przyspawani do swojego miejsca – dobrze też wyjść do ludzi i podać rękę świadkom, rodzicom, a nawet dalszym rzędom. Niemal każde podanie ręki to dla mnie sytuacja zdjęciowa.

Wielkie wyjście

Zdecydujcie, w jakim porządku Wy i goście wychodzicie z kościoła i ewentualnie poproście o zapowiedzenie tego przez mikrofon na ogłoszeniach duszpasterskich. Jeśli chcecie mieć gości na zewnątrz na wyjściu, zaczekajcie przed ołtarzem lub w przedsionku kościoła i pozwólcie gościom wyjść na zewnątrz w pierwszej kolejności. I taka sama rada przy wychodzeniu jak wchodzeniu - BEZ POŚPIECHU! : )

Płatki, szpalery

Najlepiej wygląda to gdy goście (lub ich cześć) już wcześniej opuścili wnętrze przed Wami. Płatki rzucane z rożków lub koszyków wyglądają najlepiej, bo trwa to dłużej i lepiej angażuje gości niż te wystrzeliwanie z tub. Bardzo fajnym i fotogenicznym pomysłem jest również szpaler w którym można nawiązać do waszej profesji lub hobby, albo postawić na jakiś uniwersalny symbol jak szpada czy kwiat – szpaler z gości trzymającymi nawet jeden kwiat wygląda świetnie. Jeśli jest zakaz rzucania płatków bądź ryżu zawsze można dmuchać bańki mydlane (istnieją również przenośne wytwornice).

Zdjęcie Grupowe

Na zakończenie Ceremonii łatwo zrobić pierwsze podejście do zdjęcia grupowego ponieważ wszyscy są na miejscu, a poza tym często są ku temu warunki (szerokie schody). Musicie jednak o tym pamiętać i zrobić do przed składaniem życzeń, przy których goście się rozchodzą. Kolejne podejścia do zdjęć grupowych można zrobić na sali.

Życzenia

Niech najbliższe Wam osoby składają życzenia w pierwszej kolejności! Uprzedźcie o tym najbliższych szczególnie rodziców, rodzeństwo, dziadków. Standardowo robię zdjęcia pierwszym Para składającym życzenia, następnie robię ogólne zdjęcie "wężyka" i jadę na salę. Wybierzcie miejsce składania życzeń z wyprzedzeniem, mając na uwadze by było ocienione w słoneczne dni, z ładnym tłem. Nie stawajcie proszę pod samą ścianą (bo wtedy nie mogę robić zdjęć zza was). Wybierzcie też alternatywne miejsce na wypadek deszczu, lub zróbcie życzenia na sali.

Wesele

Uprzedźcie mnie przed przyjazdem

Bezpośrednio przed wjazdem na salę warto dać mi znać telefonicznie o tym fakcie, albo przekazać informację przez zorientowaną osobę bym mógł sfotografować Wasze przybycie. Często robię wtedy zdjęcia detali np. sali ślubnej i taka informacja bardzo pomaga. : )

Grupówki małe i duże

Jeśli chcecie małe zdjęcia grupowe musicie wydzielić w harmonogramie konkretny przedział czasowy i przygotować listę grup gości których będziemy fotografować, lub ustalić politykę "ktokolwiek kto chce zdjęcie z Parą Młodą zapraszamy". Pamiętajcie że starsze osoby często nie pchają się do zdjęć i jeśli chcecie mieć z nimi zdjęcia zaprosicie je bezpośrednio.

Duże zdjęcie grupowe można zrobić również na sali (podwyższenie lub antresola) lub przed salą (jeśli mamy światło słoneczne). Często zespół/DJ traktują zrobienie dużego zdjęcia grupowego jako pretekst na poderwanie ludzi od stołów po jedzeniu.

Ognie i świeczki

Jeśli chcecie robić atrakcje w stylu zimnych ogni, lub tańca z świeczkami i oczekujecie widowiskowych zdjęć z tego momentu, warto to zrobić nie za późno, gdy wszyscy jeszcze kontaktują. Warto też dokładnie zaplanować miejsce i kolejność czynności – np. najpierw rozdać zimne ognie, pokazać gościom że należy je trzymać wysoko a dopiero później je podpalać. Dobrze mieć też wiadra z wodą lub metalowe kosze i osoby odpowiedzialne za zbieranie. W przypadku gdy prosicie całe wesela na zewnątrz uprzedźcie o tym osobę z mikrofonem by pomogła ogarnąć.

Rzucanie

Jeśli chcecie mieć dobre zdjęcia z momentu rzucania na oczepinach nie pozwólcie rozegrać tego na zasadzie kręcenia się panien/kawalerów w kółeczku wokół rzucającego. Powoduje to dużą ilość niezłapań, poza tym jest ryzyko że wysoka osoba z kółeczka akurat napatoczy się i zasłoni obiektyw fotografowi lub filmowcowi. Niech Panny/Kawalerowie ustawią się z tyłu z Wami, spowoduje to że wyrywać beda się Ci którzy naprawdę chcą złapać fant. : ) Jednoczesne rzucanie przez nowożeńców jest słabym pomysłem i najcześciej uniemożliwia zrobienie sensownego zdjęcia w tym momencie, dużo lepszym jest oddzielny rzut dla Panien i oddzielny dla kawalerów. Dobrze jest ustalicie to z wodzirejem/dj/zespołem zawczasu.

Zamknij